درباره

وب پیش روی شما جاصل تلاش گروه کانون فرهنگی هنری صاحب الزمان (عچ) روستای قالهرمی باشد ما تلاش می کنیم تا به بهترین صورت برنامه های فرهنگی هنری روستا راپوشش دهیم اما اگرکاستی وجود دارد شمابزرگواری نموده عفو فرمایید زیرا بزاعت ما بیش ازاین نمی باشد
جستجو
مطالب پيشين
بایگانی مطالب
لوگوی دوستان
ابزار و قالب وبلاگ
کاربردی

<-PollName->

<-PollItems->

خبرنامه وب سایت:





آمار وب سایت:  

بازدید امروز :
بازدید دیروز :
بازدید هفته :
بازدید ماه :
بازدید کل :
تعداد مطالب : 197
تعداد نظرات : 1
تعداد آنلاین : 1


مرجع کد و اسکریپت

ابر برچسب ها


[مرجع دریافت ابزار و قالب وبلاگ]

[ Designed By Ashoora.ir ]
کانون فرهنگی ، هنری صاحب الزمان (عج) مسجدجامع قالهر

احتراما بدینوسیله به اطلاع می رساند این کانون دراولین جمعه بعد ازولایت آقا امام زمان (عج) اقدام به برگزاری دعای پرشکوه ندبه وزیارت عاشورا درجوار قبورمطهرشهدای انقلاب روستای قالهرنمود.

دراین مراسم باشکوه که خانواده های معظم شهدا واعضای محترم هئیت ابوالفضل (ع) واها لی محترم روستا احضورداشتند ابتدا دعای ندبه قرائت گردید سپس به یادشهدا زیارت عاشورا خوانده شد.

 

بعدازقرائت زیارت پرفیض عاشورا همه شرکت کنندگان بادستهای بلندشده  به سوی آسمان دعای فرج راقرائت نمودند.

اهالی بعدازاجرای مراسم برسرگلزارشهداحضوریافتندوضمن  تجدیدمیثاق باشهدا دربیانیه ای ابتدا اقدام عده ای فریب خورده برای آشوب رامحکوم نموده وبرپایبندی به عهد خودبامقام معظم رهبری تاکیدنمودند

اهالی روستا باهدایت اعضای هیئت امنا ء کانون با فریادهای مرگ برآمریکا ومرگ براسراییل ومرگ برمنافق و... به طرف مسجد جامع حرکت نمودند.

درمسجدابتدا ازمداحی ماح اهل بیت جناب آقای علیرضا آقایی دروصف آقا امام زمان (عج) استفاده شد وبعدازآن اسماعیل یهرابی مسئول کانون ضمن تقدیر ازشرکت مردم فهیم قالهر درمراسم هدف ازبرپایی این مراسم را انسجام میان مردم واتحاد بین مردم وکانون بیان نمود.

بعدازآن اهالی ازپذیرایی که تهیه شده بود استفاده نمودند

 

 

 

 

 

 

 

 


جشن ميلاد

جشن ميلاد و گراميداشت هفته وحدت در 63 فرهنگسرا، خانه فرهنگ به ميمنت سالروز ميلاد مبارك حضرت محمد (ص) و 63 سال عمر پربركت پيامبر گرامي اسلام برگزار مي‌شود.

به گزارش از روابط عمومي سازمان فرهنگي هنري شهرداري تهران مدير كل اين روابط عمومي با بيان اين مطلب هم چنين از توليد و عرضه نرم‌افزارهاي ديني شامل پويانمايي زندگي رسول اكرم (ص) تاريخ اسلام، سرود و آيات مرتبط با زندگاني آن حضرت توسط مؤسسه فرهنگ شهر خبر داد.

حسين هاتفي برپايي جشن ميلاد، مسابقات ورزشي، فرهنگي و هنري، محافل انس با قرآن، ايستگاه‌هاي قصص قرآني، مولودي خواني، بازارچه‌هاي هنري، ايستگاه‌هاي نقاشي، همايش‌ها و نشست‌هاي تحليلي، نمايشگاه‌هاي فرهنگي و ... را از جمله برنامه‌هاي تدارك ديده شده در اين ايام خواند.

وي رويكرد برنامه‌هاي سازمان فرهنگي هنري را احياي سنت‌هاي حسنه در مناسبات مذهبي، ترويج جشن‌هاي گراميداشت ميلادها و اعياد مبارك و روشنگري ارزش‌ها و تعليمات مكتب متعالي اسلام در بين عموم مردم دانست و افزود: بر اين مبنا ده‌ها برنامه شاد و در عين حال محتوايي براي بهره‌مندي شهروندان تهراني از ايام مبارك هفته وحدت و ميلاد حضرت رسول (ص) تدارك ديده شده است.

هاتفي بخشي از ويژه برنامه‌هاي تدارك ديده شده را به شرح زير اعلام كرد:
- جشن «خاتم ستودگان» شامل موسيقي، نمايش و مسابقه در فرهنگسراي ملل
- جشن‌ ماه مجلس در فرهنگسراي دانشجو
- جشن بشارت نور در فرهنگسراي دختران، جشن ميلاد رسول در كتابخانه دكتر حسابي
- جشن ميلاد، مسابقات تنيس روي ميز و مسابقه نقاشي گروهي روي ديوار در خانه فرهنگ خزانه، مسابقات دوچرخه سواري، مقاله نويسي، خوشنويسي و مفاهيم قرآني، كارگاه نقاشي كودك
- جشن همبستگي در فرهنگسراي بانو،
- جشن ميلاد امين در فرهنگسراي قانون
- ‌جشن ميلاد، مولودي خواني، ايستگاه‌هاي نقاشي و قصص قرآني، محفل انس با قرآن و بازارچه هنري در فرهنگسراي تفكر
- جشن بزرگ نوبي، ايستگاه صلواتي، مسابقه تحليلي تاريخ اسلام و نشست تحليلي وحدت از ديدگاه امام خميني (ره) در فرهنگسراي كار
- جشن ميلاد و توزيع كارت‌هاي منزلت بين سالمندان و جشن‌هاي مولودي در مدارس از سوي فرهنگسراي سالمند، مسابقه كتابخواني و همايش جهان اسلام و ضرورت وحدت مسلمانان در فرهنگسراي علوم
- جشن ميلاد و ويژه برنامه‌هاي قرآني در فرهنگسراي قرآن
- جشن ميلاد پيامبر اكرم (ص) و مولودي خواني در خانه‌هاي فرهنگ محصل، زنجان، ‌وردآورد، آيه، نور، اميركبير، نصر و كتابخانه‌هاي قائم، مهرآباد و علامه جعفري.

وي از تمامي شهروندان تهراني دعوت كرد با حضور در جشن‌ها و ويژه برنامه‌هاي ميلاد حضرت رسول اكرم‌(ص) و هفته وحدت بر شكوه و شادي اين ايام مبارك بيفزايند.

 


محمد(ص)

نام :محمد

نام پدر: عبدالله

نام مادر : آمنه

کنیه : ابوالقاسم

لقب : محمد امین

محل تولد:مکه معظمه

روز تولد: 17 ربیع الاول

مدت نبوت : 23 سال

مدت عمر : 63 سال

 

خلاصه ای از زندگی حضرت محمد (ص)

هزار و چهار صدوبیست وهفت سال پیش در 17 ربیع الاول کودکی در شهر مکه چشم به جهان گشود. پدرش عبد الله در بازگشت از شام در شهر یثرب چشم از جهان فروبست . بنابر رسم خانواده های  بزرگ مکه محمد (ص)  به دایه ای  به نام حلیمه سپرده شد تا در بیابان و دور از آلودگی های شهر پرورش یابد.

حلیمه  محمد را که به سن پنج سالگی  رسیده بود به مکه باز گرداند .  آمنه دو سال بعد که برای دیدن پدر و مادر و آرامگاه شوهرش عبد الله به مدینه رفته بود ، بعد از یک ماه ، با کودکش (محمد) به مکه برگشت ، اما دربین راه ، در محلی بنام « ابواء » درگذشت. بعد از مرگ آمنه محمد در دامان پدر بزرگش « عبد المطلب » پرورش یافت  . دو سال بعد بر اثر درگذشت عبد المطلب ،  در سن هشت سالگی به خانه عموی خویش « ابوطالب » رفت و تحت سرپرستی وی قرار گرفت .

ابو طالب تا آخرین لحظه های عمرش ، یعنی تا چهل و چند سال با نهایت لطف و مهربانی  ، از برادرزاده اش پرستاری و حمایت کرد . به طوری که حتی در سخت ترین و ناگوارترین پیشامدها که همه اشراف قریش و گردنکشان سیه دل ، برای نابودی « محمد»  دست در دست یکدیگر نهاده بودند ، جان خود را برای حمایت برادرزاده اش سپر بلا کرد و از هیچ چیز نهراسید .

در سن 12سالگی بود که عمویش ابو طالب او را همراه خود به سفر تجارتی  به شام برد .

درهمین سفر در محلی به نام " بصری " که از نواحی شام بود ، ابو طالب به  راهبی مسیحی که نام وی « بحیرا » بود برخورد کرد . بحیرا هنگام ملاقات محمد از روی نشانه هایی که در کتابهای مقدس خوانده بود ، با اطمینان دریافت که این کودک همان پیغمبر آخر الزمان است .

اما برای اطمینان بیشتر او را به لات و عزی که نام دو بت  معروف مکه بود ، سوگند داد که  آنچه را که از وی  می پرسد بجز راستی نگوید. محمد (ص) با اضطراب و ناراحتی گفت ، من این دو بت را که نام بردی دشمن می دانم ، مرا به خدا سوگند بده !

بحیرا مطمئن شد که این کودک همان پیامبر بزرگوار خداست که بجز خدا به کسی  و چیزی عقیده ندارد . برای همین بحیرا به ابو طالب سفارش کرد تا او را از شر دشمنان مخصوصاً یهودیان محافظت  کند.

محمد دوران نوجوانی و جوانی را گذراند . از آلودگیهای  محیط آلوده مکه کناربود و دامنش از ناپاکی بت پرستی پاک و پاکیزه بود ، تا حدی که موجب شگفتی همگان شده بود و به اندازه ای مورد اعتماد بود که به " محمد امین " مشهور شد.

 

ازدواج محمد ( ص)

وقتی امانت و درستی محمد ( ص ) زبانزد همگان شد ، زن ثروتمندی از مردم مکه بنام خدیجه دختر خویلد که پیش از آن دوبار ازدواج کرده بود و ثروتی زیاد و عفت و تقوایی  بی نظیر داشت ، خواست که محمد ( ص ) را برای تجارت به شام بفرستد و از سود بازرگانی خود سهمی به وی بدهد . محمد ( ص)  این پیشنهاد را پذیرفت . خدیجه  غلام خود را همراه محمد ( ص ) فرستاد .

وقتی غلامش و محمد (ص) از سفر پر سود شام برگشتند ، میسره  «غلام » گزارش سفر را جزء به جزء به خدیجه داد و از امانت و درستی محمد ( ص ) برای خدیجه سخنها گفت . خدیجه شیفته امانت و صداقت محمد ( ص ) شد و مدتی بعد خواستار ازدواج با محمد شد . محمد ( ص) نیز این پیشنهاد را قبول کرد .« خدیجه چهل ساله وحضرت محمد ( ص ) بیست و پنج ساله ».

خدیجه تمام ثروت خود را در اختیار محمد ( ص ) گذاشت  . محمد ا(ص) بیشتر اوقات فراغت را به خارج مکه می رفت و مدتها در دامنه کوهها و میان غار می نشست و با خدای جهان به راز و نیاز سرگرم می شد . سالها بدین منوال گذشت ، خدیجه نیز می دانست که هر وقت محمد ( ص ) در خانه نیست ، در «غار حرا» بسر می برد . این نقطه دور از غوغای شهر و  آلودگیهای آن روز ، محل راز و نیازهای محمد ( ص ) بوده است .

 

رفتار  پیامبر ( ص )

رفتارپیامبر (ص )  بزرگوار و کردار آن حضرت ، سرمشق مسلمین و بلکه نمونه عالی همه انسانهاست . پیامبر (ص ) آن چنان ساده و بی پیرایه لباس می پوشید و بر روی زمین می نشست و در حلقه یاران قرار می گرفت که اگر ناشناسی وارد می شد، نمی دانست پیامبر(ص) کدام است . در عین سادگی ، به نظافت لباس و بدن خیلی اهمیت می داد. همیشه با پیر و جوان مؤدب بود. همیشه در سلام کردن پیش دستی می کرد. یتیمان و درماندگان را مورد لطف خاص قرار می داد.  به عیادت بیماران و تشیع جنازه مسلمانان زیاد می رفت . مهمان نواز بود. دست مهر بر سر یتیمان می کشید.

 از خوابیدن روی بستر نرم پرهیز داشت و می فرمود: «من در دنیا همچون سواری  هستم که ساعتی زیر سایه درختی استراحت کند و سپس کوچ کند» در جنگها هرگز هراسی به دل راه نمی داد و از همه مسلمانان در جنگ به دشمن نزدیکتر بود. از دشمنان سرسخت مانند کفار قریش در فتح مکه عفو فرمود و آنها هم مجذوب اخلاق پیامبر (ص ) شدند و دسته دسته به اسلام روی آوردند از زر و زیور دنیا دوری می کرد. اموال عمومی را هرچه زودتر بین مردم تقسیم می کرد و با آن که فرمانروا و پیامبر خدا بود، هرگز سهمی بیشتر از دیگران برای خود برنمی داشت .

 

سخنان برگزیده از پیامبر اکرم (ص)

غافل ترین مردم کسی است که از دگرگونی دنیا از حالی به حال دیگر پند نگیرد .   پیامبر اکرم (ص)

با دارایی خود نمی توانید دل مردم را به دست آورید ، پس دلشان را با اخلاق نیک به دست اورید .   پیامبر اکرم (ص)

بهترین مردم کسی است که مردم از او بهره مند شوند .   پیامبر اکرم (ص)

به یکدیگر هدیه دهید که کینه را از بین می برد .   پیامبر اکرم (ص)

نیکو کاری کامل آن است که در نهان همان کنی که در آشکارا می کنی .   پیامبر اکرم (ص)

آغاز کننده سلام از تکبر بر کنار است  پیامبر اکرم (ص)

هر که نزد ثروتمندی برود و (به خاطر ثروتش ) برای او فروتنی کند ، دو سوم دینش بر باد رفته است .    پیامبر اکرم (ص)

 


هفته وحدت

 

 

پبروزی انقلاب اسلامی مان را مدیون " وحدت" امت اسلامی هستیم و به ثمررسیدن خون شهیدان نهضت را در سایه یكپارچگی ملت ایران بر محور " ولایت فقیه" و رهبری امام بزرگوارمان می دانیم، كه ما را در سایه ی اسلام وبر پایه ی ایمان، جمع كرد و هدایت نمود.

گرامی باد هفته ی وحدت، كه درآن میثاق ها تحكیم می شود ، پبمان ها استوارتر می گردد ، خون ها در هم می جوشد ، دست ها وبازوها درهم قرار می گیرد ، چهره ها بر یكدیگر لبخند پبروزی و صفا می زند ، قشرها همه باهمند ، امت، یكپارچه و منسجم است و شیعه و سنی، به یاد سالروز میلاد رسول گرامی اسلام، با هم و در كنار هم، در یك راه و به سوی یك هدف سرود وحدت می خوانند.

قبله ی مشترك، رسول مشترك، كتاب واحد و رهبر واحد، وحدت بخش قشرهای این امت شهید است.

گرامی باد هفته وحدت، سالروز ولادت پبامبر رحمت و مربی انسانها و سفیر گرانقدر الهی به سوی مردم.

گرامی باد هفته وحدت كه در بردارنده ولادت ششمین پبشوای شیعه است. گرامی باد هفته ی وحدت، كه خنثی كننده ی توطئه های دشمنان، درمسیر تفرقه افكنی است.

گرامی باد هفته وحدت، كه هفته نور و سرور، و ایام شادی و همبستگی است.

گرامی باد هفته وحدت كه ملت ما را منسجم تر می كند،

و امتمان را با رهبر خود پبوندی مجدد می زند،

گرامی باد این هفته كه بازوها را با هم گره زده ، توان ها را درجهت واحد و بر ضد دشمن متجاوز به كار می گیرد.

گرامی باد هفته وحدت ، كه پبام" رسالت" و ندای " امامت" رابه گوش متجاوز، به كار می گیرد.

هفته ی وحدت ، چتری مبارك ازایثار و فداكاری بر مردم است.

چشمه ساری از معرفت و شعور، در كام تشنه ی خلق خداست.

سایه ساری آرامش بخش ، دل انگیز و روح پرور برای هموطنان مسلمان ماست.

الهام بخش حركت و انسجام و اخلاص است.

زداینده ی كینه ها ، كدورت ها ، خودخواهی ها ، گروه گرائی ها ، تعصب ها ، ملیت پرستی ها ، فرقه بازی ها و تفرقه جوئی هاست.

هفته ی وحدت، ایام میثاق با خون شهیدان است.

هفته ی پبمان با راه اسلام و خط امام فقیدمان ، حضرت روح الله (ره ) است.

هفته ی درس آموزی از كلاس معلم بشریت ، حضرت ختمی مرتبت(ص) است كه به بركت میلادش چهره ی جهان دگرگون شد ، شرك ها به توحید مبدل گشت ، عبادت خدا جای اطاعت از طاغوت ها را گرفت ، نفاق ها به یكرنگی گرائید و خصومت ها و دشمنی های چندین ساله، به " اخوت اسلامی" تبدیل شد ، مهاجر و انصار، برادر شدند و عرب و عجم، یار هم گشتند و سفید و سیاه برابر گردیدند.

دراین هفته ، رسالتمدار بزرگ، حضرت محمد بن عبدالله (ص) دیده به جهان گشود تا نعمت خدا، بربندگان تكمیل شود ، راه از چاه باز شناخته گردد و مردم در سایه نبوتش ، از ضلالت به هدایت ، از ظلمت به نور و از تفرقه به وحدت برسند.

اكنون نیز، كه هزار و چهارصد و اندی از آن تاریخ می گذرد ، ملت ما ، در سالگرد این میلاد مقدس، پرشكوهترین مراسم ، گرم ترین مجالس و باصفا ترین تجمعات را به پا می دارند تا روح اخوت اسلامی درپبكره ی اجتماع ، بیش از پیش زنده شود.

 

 

  اسلام به عنوان آخرين و كاملترين دين الهي براي نجات بشريت از گمراهي و جهل، توسط پيامبراكرم(ص) به بشريت عرضه شد. اما از آنجا كه روشنگري و آگاهي بخشي آن موجب مي‌شد تا مردمان از بردگي خلاصي يابند، همواره دشمنان دين براي نابود كردن آن تلاش كرده و با انواع ترفندها، از آغاز نبوت پيامبر تا امروز قصد داشتند با ايجاد تفرقه بين مسلمين از اشاعه و رشد اسلام جلوگيري نمايند. در اين ميان مهم‌ترين و بزرگترين دست آويز مخالفان حقيقت، بحث شيعه و سني و اختلاف ميان اين دو مذهب از مسلمانان است. بنابراين لزوم حفظ وحدت ميان مسلمين از جمله اموري است كه همواره از سوي بزرگان و رهبران مذهبي مسلمان مورد توجه قرار گرفته است.

  حقيقت مفهوم «وحدت» و به عبارت صحيح‌تر «اتحاد» آن است كه با حفظ عقايد قطعي و مسلم خود، در مقابل دشمن مشترك موضع واحدي داشته و از او غافل نباشيم.[1] شهيد مطهري(ره) قائل است وحدت اسلامي متوقف بر اين نيست كه فرق و مذاهب از ميان برود.[2]

  با وقوع انقلاب اسلامي در سال 1357، حساسيت دشمنان اسلام براي ايجاد اختلاف و پراكندگي در ميان مسلمانان بيشتر شد. بنابراين حضرت امام خميني(ره) با درك اين موضوع كه دو مذهب تشيع و تسنن كه از پيروان زيادي در سراسر جهان برخوردار هستند، هر اندازه بتوانند ديدگاه‌هاي خود را به يكديگر نزديك كنند، تأثير بسيار مهم و ارزشمندي در اعتلا و عزت و سربلندي مسلمان در جهاني كنوني خواهند داشت و توطئه‌هاي هر روزه آن‌ها را نقش بر آب خواهند كرد، روزهاي دوازدهم تا هفدهم ربيع الاول را تحت عنوان «هفته وحدت» نام گذاري كردند. و يكي از مهم‌ترين راه‌هاي ايجاد وحدت ميان جامعه مسلمين را عرضه نمودند. در اين خصوص دكتر كريم راستگو مي‌گويد:

«اين هفته از دو منظر قابل توجه است. اول اينكه نامگذاري آن در ايام تولد حضرت ختمي مرتبت كه ابتداي آن به نقل پيروان سني و پايان آن به عقيده شيعيان است، و چون ايام شاد و مباركي است، از نظر روان شناسي نيز بهترين زمان براي بحث در مقوله وحدت مسلمين است. و دوم هم توجه به بافت مذهبي كشور ايران است همانطور كه مي‌دانيم با اينكه مذهب رسمي كشور ما شيعه است و تعداد شيعيان در اينجا بيشتر است، اما اقوام و مردم بسياري نيز مذهب سني را انتخاب كرده و به آن معتقدند، بنابراين وجود اختلاف ميان آن‌ها موجب مي‌شود كه در ايران نيز اختلاف ايجاد شده و حتي امنيت كشور به خطر افتد و لذا حفظ وحدت و قرار دادن ايامي از سوي امام (ره) علاوه بر جنبه مذهبي و شرعي از نظر اجتماعي و امنيتي نيز اقدامي به جا و قابل تأمل است».[3]

 

مقام معظم رهبري در خصوص هفته وحدت و لزوم اتحاد مسلمانان مي‌فرمايد:

 «اين هفته وحدت، اين هفته مشترك الاحترام بين مسلمين را قدر بدانيد، همه سعي كنند وحدت و اتحاد نيروها و در يك جبهه قرار گرفتن نيروهاي مسلمين را كه رمز سعادت و مايه سربلندي مسلمين و بزرگترين حربه ملت‌ها در مقابل استكبار جهاني است مغتنم بشمارند و قدر بدانند».[

 

 

محمد(ص) ؛ پیام‌آور صلح و دوستی

حضرت محمد(ص) پیام آور اسلام صلح و دوستی است، کاملترین انسان و در واقع اشرف المخلوقات همه مخلوقات خداوند است. خداوند همه فضایل و کمالاتی را که مقام بشری قابلیت وصل بدان را دارد به پیامبر اسلام(ص) ارزانی داشته است.

حضرت محمد(ص) پیام آور اسلام صلح و دوستی است، کاملترین انسان و در واقع اشرف المخلوقات همه مخلوقات خداوند است. خداوند همه فضایل و کمالاتی را که مقام بشری قابلیت وصل بدان را دارد به پیامبر اسلام(ص) ارزانی داشته است. بنا به تعبیر قرآن مجید او مقام پیامبری را خود کسب نکرده بلکه خداوند او را به این مقام برگزیده است. علاوه بر این، همه فضایل در وجود او فعلیت یافته است. از همین رو مسلمین او را نمونه کامل عیاری برای زندگی بشر می دانند که باید از آن تقلید و تاسی کرد. او انسان کامل است و قرآن مجید خود از او به عنوان نمونه ای یاد کرده است که باید سرمشق قرار گیرد.

مسلمین در طول تاریخشان و با اخلاص و عشق و علاقه به شخصی که برگزیده خداوند برای بسط پیام او در روی زمین و نخستین شارح و مفسر کلام او، یعنی قرآن مجید بوده است پیوسته برای تشبه جستن به اعمال و افعال حضرت رسول (ص) و فهمیدن اقوال او تلاش کرده اند. اما برای درک و فهم اهیمت پیامبر(ص) مطالعه بیرونی متون تاریخی مربوط به زندگی آن حضرت کافی نیست. باید از درون منظر اسلامی نیز در آن حضرت نگریست و برای تشخیص جایگاه او در آگاهی دینی مسلمانان تلاش کرد.
در هر یک از زبانهای اسلامی وقتی کسی لفظ پیامبر را بر زبان می آورد این لفظ به معنای محمد (ص) است که از این جهت هرگز نام او برده نمی شود مگر آنکه در مقام دعا به دنبال آن می گویند "صلی الله علیه و سلم" یعنی درود و سلام خداوند بر او باد. حتی می توان گفت که به طور کلی وقت کسی لفظ پیامبر را بر زبان می آورد منظور وی پیامبر اسلام (ص) است. زیرا هر چند در هر دینی بنیانگذار آن دین، که جنبه جنبه ای از عقل کلی است مطلق جنبه، مطلق کلمه، مطلق تجسم می شود با این وصف بانی هر دین بر جنبه خاصی از حقیقت تاکید می ورزد و حتی معرف آن جنبه در سطح جهانی است.

هر چند که عقیده به تجسم در بسیاری از ادیان موجود است وقتی سخن از تجسم به میان می آید، این لفظ به مسیح (ع) اشاره دارد که تحقق این جنبه است و هر چند هر ولی و پیامبری اشراق را تجربه کرده است مطلق اشراق ناظر به تجربه بوداست که برجسته ترین و عام ترین نمونه عینی این تجربه است. به همین صورت پیامبر اسلام (ص) مثل اعلا و تجسم کامل پیامبری و بنابراین به معنایی ژرف، مطلق پیامبر است. در واقع در اسلام هر نوع وحی را گونه ای پیامبری تلقی می کنند که تحقق تمام و کمال آن را باید در محمد (ص) دید.
برای فرد غیر مسلمان فهم اهمیت معنوی پیامبر اسلام (ص) و نقش آن حضرت به عنوان مثل اعلای حیات دینی و معنوی دشوار است به خصوص اگر چنین فردی در فضایی مسیحی رشد یافته باشد. از این بابت، در قیاس با مسیح و بودا، رسالت زمینی پیامبر(ص) آنقدر بشری و آنقدر مستغرق در تحولات فعالیت سیاسی، اجتماعی و اقتصادی به نظر می رسد که نمی توان الگویی برای حیات معنوی باشد.

به همین دلیل است که این افرادی که امروزه درباره راهنمایان بزرگ معنوی بشریت قلم می زنند نمی توانند فهم و تفسیری همدلانه از پیامبر(ص) داشته باشند. دلیل این مشکل آن است که ماهیت روحانی پیامبر(ص) در ماهیت بشری اش مخفی مانده و رسالت روحانی محض آن حضرت در وظایفش به عنوان راهنمای انسانها و رهبر اجتماع نهان شده است.

رسالت پیامبر (ص) این بود که نه فقط راهنمایی معنوی بلکه سامان دهنده یک نظام اجتماعی نوین با همه لوازم یک چنین وظیفه ای نیز باشد و دقیقاً به دلیل همین جنبه وجودی اوست که ساحت معنوی محض آن حضرت از انظار بیگانگان مخفی مانده است.

بیگانگان نبوغ سیاسی، قدرت سخنوری و مقام او به عنوان دولتمردی بزرگ را درک و فهم کرده اند ولی معدودی از آنها به درک این مطلب نایل شده اند که آن حضرت چگونه می توانسته است راهنمای دینی و معنوی انسانها باشد و چگونه زندگی آن حضرت می تواند سرمشق کسانی قرار گیرد که مشتاق طهارت و تقدس اند. این معنا به خصوص در مورد دنیای متجدد صدق می کند دنیایی که در آن دین از دیگر حوزه های زندگی جدا افتاده است و در آن بیشتر انسانهای متجدد دشوار می توانند تصور کنند که چگونه ممکن است یک وجود روحانی بتواند در شدیدترین فعالیت سیاسی و اجتمعی نیز مستغرق باشد.
از منظر اسلامی، پیامبر (ص) هم رمز کمال فردی بشری و هم رمز کمال رهبر جامعه بشری است. او مثل اعلای شخص بشری و جامع جماعت بشری است. از این حیث، پیامبر اسلام (ص) در نگاه مسلمانان سنتی دارای اوصافی است که فقط می توان آن اوصاف را به مطالعه گزارشهای سنتی درباره او کشف کرد. بنابراین می توان گفت پیامبر(ص) همان اعتدال بشری است که در حقیقت الاهی فانی شده است. پیامبر(ص) نشانه ایجاد هماهنگی و تعادل میان همه تمایلات موجود در آدمی است که نمی توان بر این تمایلات غلبه کرد مگر اینکه از خود وضع و حال بشری تعالی یافته باشیم.

پیامبر(ص) هماهنگی این تمایلات و نیروها را با هدف تاسیس مبنایی که طبعاً به شهود حق و فنای در آن می انجامد به نمایش می گذارد. راه معنوی آن حضرت به معنای پذیرش شرایط بشری است که به منزله بنیادی برای رفیع ترین دژ معنوی، مانوس و مقدس شده است. معنویت اسلامی که پیامبر(ص) اسوه آن است نه به معنای رد و انکار عالم بلکه به معنای تعالی یافتن از آن، از طریق پیوند زدنش به مرکز اصلی و ایجاد نوعی هماهنگی است که طلب ذات مطلق بر آن بنیاد شده است.

 

منبع: مهر 

 نویسنده: يدالله حاجي زاده


22بهمن 1389

امسال نیز مانندیالهای قبل مردم شهیدپرور وهمیشه درصحنه روستای قالهرباحضورباشکوه درمراسم یوم الله 22 بهمن وفاداری خودرابه نظام مقدس جمهوری اسلامی ثابت کردند

 

این راهپیمایی که بافراخوان کانون ازمسجد جامع آغازشد باحضور تقریبی 85 درصدی اهالی مواجه شد

 

راهپیمایان بافریادهای مرگ برآمریکا ، مرگ براسرائیل ، مرگ برضدولایت فقیه ومرگ برمنافق مسیرازمسجدجامع تاحسینیه باب الحوائج راپیمودند

درپایان راهپیمایان ضمن تجدیدمیثاق با مقام معظم رهبری بروفاداری این مردم اشاره وبه دشمنان انقلاب و ولایت اعلان نمودند که دراین مملکت ودراین روستا جایی برای آنهانیست



 



 


 


 

 

ای مرا آرامش جان، زی تو جان آورده ام

 

بندگی را در حضورت ارمغان آورده ام

 

 

بار گاهت را پی تعظیم، سر بسپرده ام

 

آستانت را پی ِتشریف، جان آورده ام

 

 

خاک کوی مُشکبویت را به مژگان رُفته ام

 

محضرت را روی گرد آلود از آن آورده ام

 

 

دردمندم، سر بر این مهر آستان بنهاده ام

 

ریزه خوارم رو بر این گسترده خوان آورده ام

 

 

جُرم پنهان گربیابان در بیابان کرده ام

 

اشک پیدا کاروان در کاروان آورده ام

 

 

جسم و جانی خسته و فرسوده از بار گناه

 

در جوار رحمتت ای مهربان آورده ام

 

 

ذرّه ای را پای بوس مهرِتابان کرده ام

 

قطره ای را سوی بحر بیکران آورده ام

 

 

از بدِ ایام و از جور گروهی نابکار

 

با تضرّع رو بر این دارالامان آورده ام

 

 

شکوه را بستم لب و بگشادم از دل جوی خون

 

آنچه بودم در نهان، زی تو عیان آورده ام

 

 

جان درد آلود و آه سرد و چشمی اشکبار

 

این همه همراه جسمی ناتوان آورده ام

 

 

ای سراپا لطف، دریابم که افتادم ز پای

 

دستگیرم شو که بس بارگران آورده ام

 

 

گربگردانی تو روی از من کرا روی آورم؟

 

با امیدی روی بر این آستان آورده ام

 

 

آشیان در دستِ بادم، مرغ طوفان دیده ام

 

دل به بوی گل بسوی بوستان آورده ام

 

 

دور از این سر سبز گلشن هرگزم روزی مباد

 

آشیان اینجاست، برگ آشیان آورده ام

 

 

هر چه دارم از طفیل لطف بی پایان تست

 

گر لبی خاموش و گر طبعی روان آورده ام

 

 

گفتن و نا گفتن من با اشارات تو بود

 

بس خطا گفتم که این آوردم آن آورده ام

 

 

هم ترا می آورم در ساحت قدست شفیع

 

هم ترا در پیشگاه تو ضمان آورده ام

 

 

با کدامین آبرو از رفته ها عذر آورم

 

من که با سرمایه هستی، زیان آورده ام

 

 

بر قبول خواهش دل گر مرا دست تهی است

 

دامنی پر درّ و گوهر ارمغان آورده ام

 

 

ذرّه ام پیوندم از خورشید کی گردد جدا

 

نیستم، اما زهستی ها نشان آورده ام

 

 

نعمت اینم بس که در هر صبحدم چون آفتاب

 

رو به دربار امام راستان آورده ام

 

 

این بزرگی بس مرا کز نعمت قرب جوار

 

سرخط آزادگی تا جاودان آورده ام

 

 

زادگاهم توس و جان پرورد این آب و گلم

 

خانه زادم برتری زین خاندان آورده ام

 

 

دایه، کامم را به نام نامیّت برداشت از آنک

 

در نخستین حرف، نامت بر زبان آورده ام

 

 

ای خدا را حجّت و ای هشتمین حجّت به خلق

 

گر قبول افتد زبان مدح خوان آورده ام

 

 

خامه عمری خیره رفت و چامه هم، اینک زشوق

 

بی ریا در خدمتت این هردوان آورده ام

 

 

بر دهانم خاک! کی یارم ثنایت را به لفظ

 

بلکه این معنی برای امتحان آورده ام

 

 

گفتم از الفاظ رنگین زیوری بندم به نظم

 

ای دریغا کاسمان و ریسمان آورده ام

 

 

وصف ذاتت در بیان هرگز نگنجد لاجرم

 

از دل امیدوارم ترجمان آورده ام

 

 

اشک، یاری کرد و دل شد راهبر این چامه را

 

راستی را سوده دل ارمغان آورده ام

 

 

چون مرا در ساحت قدست نمی باشد "کمال"

 

مصرع برجسته ای را نورهان(1) آورده ام

 

 

در خراسان پیرو استاد شروانم که گفت:

 

"این گلاب و گل همه زین بوستان آورده ام"

 

 

"احمد کمال پور"، معاصر



 

 

رئيس اداره تبليغات اسلامي شهرستان به همراه فرماندار وجمعي از رؤساي دستگاه هاي اجرائي از روستاي قالهر شهرستان دليجان بازديد کردند.

به گزارش روابط عمومي اداره کل تبليغات اسلامي استان مرکزي، حجت الاسلام نبي اله علي اكبر تبار رئيس اداره تبليغات اسلامي شهرستان دليجان در اين بازديد در جمع مردم روستاي قالهر حضور يافت با اشاره به اهميت مسائل فرهنگي گفت : انشاء الله با مساعدت فرماندار در کميته بر نامه ريزي بر اي تأسيس خانه عالم اعتبارات مالي در نظر گرفته شود ومردم هم هر چه زودتر يک قطعه زمين در اختيار سازمان تبليغات اسلامي قرار دهند .