جشن ميلاد و گراميداشت هفته وحدت در 63 فرهنگسرا، خانه فرهنگ به ميمنت سالروز ميلاد مبارك حضرت محمد (ص) و 63 سال عمر پربركت پيامبر گرامي اسلام برگزار مي‌شود.

به گزارش از روابط عمومي سازمان فرهنگي هنري شهرداري تهران مدير كل اين روابط عمومي با بيان اين مطلب هم چنين از توليد و عرضه نرم‌افزارهاي ديني شامل پويانمايي زندگي رسول اكرم (ص) تاريخ اسلام، سرود و آيات مرتبط با زندگاني آن حضرت توسط مؤسسه فرهنگ شهر خبر داد.

حسين هاتفي برپايي جشن ميلاد، مسابقات ورزشي، فرهنگي و هنري، محافل انس با قرآن، ايستگاه‌هاي قصص قرآني، مولودي خواني، بازارچه‌هاي هنري، ايستگاه‌هاي نقاشي، همايش‌ها و نشست‌هاي تحليلي، نمايشگاه‌هاي فرهنگي و ... را از جمله برنامه‌هاي تدارك ديده شده در اين ايام خواند.

وي رويكرد برنامه‌هاي سازمان فرهنگي هنري را احياي سنت‌هاي حسنه در مناسبات مذهبي، ترويج جشن‌هاي گراميداشت ميلادها و اعياد مبارك و روشنگري ارزش‌ها و تعليمات مكتب متعالي اسلام در بين عموم مردم دانست و افزود: بر اين مبنا ده‌ها برنامه شاد و در عين حال محتوايي براي بهره‌مندي شهروندان تهراني از ايام مبارك هفته وحدت و ميلاد حضرت رسول (ص) تدارك ديده شده است.

هاتفي بخشي از ويژه برنامه‌هاي تدارك ديده شده را به شرح زير اعلام كرد:
- جشن «خاتم ستودگان» شامل موسيقي، نمايش و مسابقه در فرهنگسراي ملل
- جشن‌ ماه مجلس در فرهنگسراي دانشجو
- جشن بشارت نور در فرهنگسراي دختران، جشن ميلاد رسول در كتابخانه دكتر حسابي
- جشن ميلاد، مسابقات تنيس روي ميز و مسابقه نقاشي گروهي روي ديوار در خانه فرهنگ خزانه، مسابقات دوچرخه سواري، مقاله نويسي، خوشنويسي و مفاهيم قرآني، كارگاه نقاشي كودك
- جشن همبستگي در فرهنگسراي بانو،
- جشن ميلاد امين در فرهنگسراي قانون
- ‌جشن ميلاد، مولودي خواني، ايستگاه‌هاي نقاشي و قصص قرآني، محفل انس با قرآن و بازارچه هنري در فرهنگسراي تفكر
- جشن بزرگ نوبي، ايستگاه صلواتي، مسابقه تحليلي تاريخ اسلام و نشست تحليلي وحدت از ديدگاه امام خميني (ره) در فرهنگسراي كار
- جشن ميلاد و توزيع كارت‌هاي منزلت بين سالمندان و جشن‌هاي مولودي در مدارس از سوي فرهنگسراي سالمند، مسابقه كتابخواني و همايش جهان اسلام و ضرورت وحدت مسلمانان در فرهنگسراي علوم
- جشن ميلاد و ويژه برنامه‌هاي قرآني در فرهنگسراي قرآن
- جشن ميلاد پيامبر اكرم (ص) و مولودي خواني در خانه‌هاي فرهنگ محصل، زنجان، ‌وردآورد، آيه، نور، اميركبير، نصر و كتابخانه‌هاي قائم، مهرآباد و علامه جعفري.

وي از تمامي شهروندان تهراني دعوت كرد با حضور در جشن‌ها و ويژه برنامه‌هاي ميلاد حضرت رسول اكرم‌(ص) و هفته وحدت بر شكوه و شادي اين ايام مبارك بيفزايند.