ا آزمون پایانی طرح قرآنی ۱۴۴۶ در کانون صاحب الزمان(عج) مسجد جامع قالهر ا

مسئول کانون فرهنگی هنری صاحب الزمان(عج) مسجد جامع قالهر از برگزاری آزمون پایانی طرح ۱۴۴۶ در این کانون فرهنگی هنری خبر داد.

 

اسماعیل سهرابی، مسئول کانون فرهنگی هنری صاحب الزمان(عج) مسجد جامع قالهر از توابع شهرستان دلیجان به خبرنگار شبستان در اراک ضمن تبریک ماه مبارک رمضان با اشاره به پایان طرح 1446 در این مسجد گفت: کانون فرهنگی هنری صاحب الزمان (عج) مسجد جامع قالهر علاوه بر آموزن سراسری این طرح قرآنی اقدام به برگزاری آزمون داخلی در بین شرکت کنندگان خود کرده است.

 

وی با اشاره به اینکه در این آزمون علاوه بر سوالات طرح قرآنی 1446 سوالاتی نیز طراحی و تدوین شده است، افزود: در این طرح شرکت کنندگان به سه گروه ابتدایی، راهنمایی و دبیرستان تقسیم شده اند و به سوالات مطرح شده در آزمون مطابق با گروه خود پاسخ می دهند.
 

سهرابی خاطر نشان کرد: 212 نفر از جوانان و نوجوانان روستای قالهر در این طرح قرآنی 1446 (حفظ و ترجمه جزء سی قرآن کریم) شرکت کردند که این نشان از ایمان و اعتقاد این جوانان به مبانی و تعالیم نورانی کلام وحی است.

 

مسئول کانون فرهنگی هنری صاحب الزمان(عج) مسجد جامع قالهر در ادامه اضافه کرد: در راستای برگزاری این طرح 26 ساعت کلاس آموزشی و جمع خوانی و فرد خوانی قرآن کریم برای شرکت کنندگان برگزار شد.
 

وی همچنین از برگزاری مراسم جشن تکلیف برای نومکلفان این روستا خبر داد و گفت: افرادی که امسال سال اول است که به میهمانی خدا دعوت شده اند در این جشن تکلیف شرکت و به رسم یادبود به آنان هدایای اهدا می شود.

 

سهرابی همچنین از برگزاری کلاس های مختلف قرآنی از جمله تفسیر قرآن کریم خبر داد و گفت: در ایام ماه مبارک رمضان کلاس تفسیر موضوعی قرآن و نهج البلاغه توسط حجت الاسلام مردادی، امام جماعت روستا بعد از نماز ظهر و عصر برپا می شود.

 

مسئول کانون فرهنگی هنری صاحب الزمان(عج) ادامه داد: برگزاری کلاس مفاهیم سطح یک ویژه افرادی که تحصیلات بالای لیسانس دارند، جلسه قرائت قرآن بعد از نماز ظهر و عصر و برنامه جلسات قرآن خانگی خواهران را از دیگر برنامه های این کانون در ماه مبارک رمضان دانست