مسجد جامعه قالهر غبار روبی شد ا در آستانه فرا رسیدن ماه ضیافت الهی مسجد جامع روستای قالهر به همت کانون فرهنگی هنری صاحب الزمان (عج) و حضور گسترده افراد غبار روبی شد.

 

اسماعیل سهرابی، مسوول کانون فرهنگی هنری صاحب الزمان(عج) مسجد جامع قالهر در گفتگو با خبرنگار شبستان در اراک ضمن تبریک به مناسبت فرا رسیدن ماه مبارک رمضان و همزمان با هفته بهداشت و نکو داشت مساجد، گفت: ماه رمضان ماه میهمانی الهی و فرصتی مناسب برای تهذیب و تزکیه نفس است.


وی با اشاره به اینکه غبار روبی مساجد سنتی دیرین است، افزود: نظافت و پاکیزگی مسجد از مسائل مهمی است که همگان باید به آن توجه داشته باشند.

 

سهرابی حضور در مراسم غبار روبی مساجد را توفیق الهی دانست و اظهار کرد: این مهم نصیب همگان نمی شود و افراد با اخلاص و متدین بیشتر در این مراسم حضور پیدا می کنند.

 

مسوول کانون فرهنگی هنری صاحب الزمان(عج) مسجد جامع قالهر با بیان اینکه مراسم غبار روبی مسجد جامع قالهر با حضور گسترده افراد به ویژه جوانان و نوجوان روزه دار برگزار شد، ادامه داد: در پایان این مراسم بعد از اقامه نماز از این عزیزان با اهداء کلام الله مجید، مفاتیح الجنان و نهج البلاغه تقدیر به عمل آمد.

 

وی تقدیر از جوانان را راهی برای جذب همیشگی آنان به مساجد و انس هر چه بیشتر با قرآن کریم و تعالیم الهی عنوان کرد و گفت: این امر بستری مناسب در راستای ترویج دین مبین اسلام و گام نهادن جوانان و نوجوانان در این مسیر است.


سهرابی در پایان تصریح کرد: مراسم غبار روبی و عطر افشانی مسجد علاوه بر طول سال در دهه بهداشت و نکوداشت مساجد با حضور گسترده افراد به ویژه قشر جوانو نوجوان روستا برای ورود به ماه ضیافت الهی انجام می شود.