جذب جوان به مساجد راهی برای فتح قله سعادت است ا فرماندار شهرستان دلیجان گفت: جذب جوانان و نوجوانان به مساجد راهی برای فتح قله های رفیع موفقیت و سعادت است.

 

به گزارش خبرگزاری شبستان از اراک، آزاد، فرماندار شهرستان دلیجان، شامگاه گذشته(19 تیر) در آئین افتتاحیه کلاس های طرح اوقات فراغت کانون فرهنگی هنری صاحب الزمان(عج) مسجد جامع قالهر ضمن تقدیر از فعالیت های صورت گرفته در این مسجد گفت: مسجد جامع روستای قالهر یکی از مساجد پویا و فعال است که در تمام طول سال پذیرای جوانان و نوجوان این روستا است.

 

وی اجرای فعالیت های فرهنگی در جامعه را ضروری دانست و گفت: دشمنان باری خدشه دار کردن فرهنگ و ارزش های دینی ما دست به هر کاری زنده اند و با وسایل ارتباط جمعی نوین حتی در دل روستاها نیز رخنه کرده اند.

 

فرماندار شهرستان دلیجان در ادامه افزود: مسئولان فرهنگی به ویژه مسئولان کانون های مساجد باید زمینه و فضا را برای حضور جوانان و نوجوانان به مساجد فراهم کنند.

 

آزاد با اشاره به اینکه خانواده ها نیز باید در این راستا هوشیار باشند خاطر نشان کرد: والدین باید فرزندان خود را از همان دوران کودکی با مسجد آشنا کنند چرا که این پایگاه فرهنگی و دینی امن ترین مکان برای افراد است.

 

در ادامه این رحمانی، رئیس دادگستری شهرستان دلیجان نیز طی سخنانی گفت: تهاجم فرهنگی دشمنان آرام آرام در دل جامعه ما در حال نفوذ است که مسئولان باید در این راستا آگاه باشند و نسل جوان جامعه اسلامی را نیز از این خطر بزرگ آگاه کنند.

 

وی با اشاره به اینکه تهاجم فرهنگی دشمن به راه های پیشگیری از آن اشاره کرد و گفت: دین مداری از نظر اسلام یکی از راه های پیشگیری از جرایم و تهاجم فرهنگی دشمنان است.

 

رئیس دادگستری شهرستان دلیجان در ادامه رجوع به عقل را راهی در برابر توطئه های فرهنگی و جنگ نرم دشمن دانست و گفت: افراد جامعه با برگزاری و پاسداشت سنت های ملی و مذهبی و توجه به مسایل دینی و احکام الهی می توانند این توطئه ها را در نطفه خاموش کنند.


حجت الاسلام کرمی، رئیس ادراه اوقاف و امور خیریه شهرستان دلیجان نیز در این مراسم ضمن تقدیر از فعالیت های فرهنگی صورت گرفته در این مسجد، گفت: توجه به نظافت و پاگیزگی مسجد اهمیت بسیاری دارد.

 

وی با اشاره به نزدیک شدن ماه میهمانی الهی افزود: اعضای کانون های فرهنگی هنری مساجد در دهه بهداشت و نکوداشت مساجد به پاگیزگی خانه خدا توجه و در مراسم غبار روبی و عطر افشانی مساجد شرکت کنند.