درباره
وب پیش روی شما جاصل تلاش گروه کانون فرهنگی هنری صاحب الزمان (عچ) روستای قالهرمی باشد ما تلاش می کنیم تا به بهترین صورت برنامه های فرهنگی هنری روستا راپوشش دهیم اما اگرکاستی وجود دارد شمابزرگواری نموده عفو فرمایید زیرا بزاعت ما بیش ازاین نمی باشد
جستجو
مطالب پيشين
بایگانی مطالب
لوگوی دوستان
کاربردی
<-PollItems->
خبرنامه وب سایت: آمار وب سایت:
ابر برچسب ها
[مرجع دریافت ابزار و قالب وبلاگ] [ Designed By Ashoora.ir ] |
کانون فرهنگی ، هنری صاحب الزمان (عج) مسجدجامع قالهر
توسط : مدیرکانون اسماعیل سهرابی تاریخ :جمعه 19 مهر 1392 ساعت 5:14 بعد از ظهر
ماه «ذى الحجّه»، آخرين ماه «سال هجرى قمرى» است و ماهى است بسيار پربركت. بزرگان دين هنگامى كه اين ماه وارد مى شد، اهمّيّت ويژه اى به عبادت در آن مى دادند. مخصوصاً در دهه اوّل اين ماه .در بعضى از روايات آمده است، شب هاى دهگانه اى كه قرآن در سوره «والفجر و ليال عشر» به آن سوگند ياد كرده است، شب هاى دهه اوّل اين ماه شريف است،و اين سوگند به خاطر عظمت آن است.
توسط : مدیرکانون اسماعیل سهرابی تاریخ :دو شنبه 15 مهر 1392 ساعت 4:57 بعد از ظهر
به همت كانون فرهنگي هنري صاحب الزمان (عج) روستاي قالهر وباهمكاري نيروي انتظامي شهرستان دليجان يك دوره كارگاه آموزشي قرآن وزندگي موفق در محل كانون فرهنگي هنري صاحب الزمان با موفقيت برگزارگرديد.
درمراسم اختتاميه اين كارگاه آموزشي كه همزمان با آغاز هفته دنيروي انتظامي بود جناب سرهنگ حمزه امين نژاد فرمانده محترم نيروي انتظامي شهرستان دليجان حضور داشتند وسخنراني نمودند سرهنگ امين نژادضمن تقدير ازكانون فرهنگي براي برگزاري اين كارگاه موفق فرمودند مانه تنها در شهرستان بلكه دراستان نيز كانوني به اين فعالي نداريم زيرا آقاي سهرابي آنچنان بدنبال برگزاري هرچه بهتر كلاسها بودند كه گويي ماهانه مبلغ زيادي حقوق دريافت ميكنند اين كانون بسيارموفق است وبايد از آن قدرداني نمود. ايشان در ادامه بابيان قرآن بعنوان كاملترين دستور زندگي گفتند اثري كه خواندن وعمل به قرآن در زندگي بشريت دارد براي هيچ كس پنهان نيست مگراينكه خودش به كلام وحي خداي ناكرده بي اعتنا باشد. عامل به قرآن نتنها خود موفق است بلكه اطرافيان نيز از اوفيض ميبرند.
ايشان درادامه بيان داشتند امروز ديگر زمان برخوردفيزيكي با مجرمان گذشته وبايد فرهنگ سازي شود وچه جايي براي اين كاربهتراز مساجد وچه فرهنگي بهتر از كتاب آسماني ما قرآن اگر خانواده ها جوانان رابه مسجد بياورند واگر درمساجدبرنامه هاي جذاب براي جوانان باشد مطمئن باشيد در منطقه هيچ جرمي نخواهد بود حداقل ازطرف جوانان منطقه درابتداي جلسه اسماعيل سهرابي مسئول كانون فرهنگي هنري صاحب الزمان (عج) روستاي قالهر ضمن تبريك هفته ناجا از زحمات جناب سرهنگ وهمكارانشان دربرگزاري هرچه بهتر اين كارگاه قدرداني نمود وي با اشاره به استقبال خوب جوانان از اين كارگاه آموزشي خواستار تداوم آن گرديد ودرادامه به نفرات برتر كارگاه جوايزي اهداگرديد دراين جلسه فرمانده محترم پاسگاه هستيجان ومسئول اطلاعات وعمليات نيروي انتظامي شهرستان نيز حضور داشتند
توسط : مدیرکانون اسماعیل سهرابی تاریخ :سه شنبه 9 مهر 1392 ساعت 6:15 بعد از ظهر
آنانکه عاشقند به دنبال دلبرند
توسط : مدیرکانون اسماعیل سهرابی تاریخ :دو شنبه 25 شهريور 1392 ساعت 6:27 بعد از ظهر
حضرت فاطمه معصومه (ع) در اوّلین روز ماه ذى القعده سال 173 هـ ق، 25 سال بعد از تولد حضرت امام رضا (ع) در شهر مدینه منوّره چشم به جهان گشود. از میان فرزندان بزرگوار حضرت امام موسى بن جعفر(ع)، دو فرزند ایشان یعنى حضرت امام على بن موسى الرضا (ع) و حضرت فاطمه کبری (ع) ملقّب به معصومه، از ویژگی های خاص برخوردار بوده اند تا ادامه دهنده خطّ امامت بعد از پدر باشند. آن حضرت به همراه امام رضا (ع) هر دو در دامان پاک یک مادر بزرگوار به نام حضرت نجمه خاتون (س) که از مهاجران مغرب بود، رشد و پرورش یافته اند. این در حالى است که پدر بزرگوارشان پیوسته در زندان هارون الرشید بسر مى بردند و سرانجام در همان زندان، هنگامى که حضرت معصومه (س) در سن ده سالگى بود، به شهادت رسیدند و از آن زمان به بعد حضرت معصومه (س) تحت مراقبت برادرش امام رضا (ع) قرار گرفت.[1] حضرت معصومه (س)، معصوم به معنایی که در مورد پیامبران و امامان به کار می رود نبوده، امّا ایشان دارای طهارت روح و کمالات معنوی بالایی بودند، به گونه ای که به زائرانش وعده بهشت داده شده است
اطلاق «معصومه» بر فاطمه دختر موسی بن جعفر (ع)نام حضرت معصومه، فاطمه است. در کتاب های روایی و تاریخی نیز، از آن حضرت با عنوان فاطمه بنت موسى بن جعفر (ع) یاد شده است،[2] امّا صدها سال است که آن حضرت با این لقب مشهور هستند،[3] و این لقب نزد ایرانیان تبدیل به اسم برای ایشان شده است. حضرت معصومه (س)، معصوم به معنایی که در مورد پیامبران و امامان به کار می رود[4] نبوده، امّا ایشان دارای طهارت روح و کمالات معنوی بالایی بودند، به گونه ای که به زائرانش وعده بهشت داده شده است.[5] لازم به ذکر است که عصمت امر نسبی است. با توجه به روایاتی که در شأن و منزلت حضرت معصومه وارد شده است،[6] می توان مرتبه ای از عصمت – نه در حد ائمه- برای ایشان قائل شد. این مسئله در حق چنین بانویی بعید به نظر نمی رسد؛ چرا که این حد از عصمت به معنای دوری از گناه در زندگی عالمان بزرگ نیز فراوان مشاهده می شود.
ورود حضرت معصومه (س) به قمدر سال 2ظ ظ هجرى قمرى در پى اصرار و تهدید مأمون عباسى سفر تبعید گونه حضرت رضا (ع) به مرو انجام شد و آن حضرت بدون این که کسى از بستگان و اهل بیت خود را همراه خود بیاورند راهى خراسان شدند. حضرت معصومه یک سال بعد از هجرت تبعید گونه حضرت رضا (ع) به مرو، در سال 201 هجری قمری، به شوق دیدار برادر و ادای رسالت زینبی و پیام ولایت، به همراه عده اى از برادران و برادرزادگان به طرف خراسان حرکت کرد و در هر شهر و محلى مورد استقبال مردم واقع مى شد. در شهر ساوه عده اى از مخالفان اهل بیت که از پشتیبانى مأموران حکومت برخوردار بودند، سر راه کاروان آنان را گرفته و با همراهان حضرت وارد جنگ شدند، در نتیجه تقریباً همه مردان کاروان به شهادت رسیدند، حتى بنابر نقلى حضرت (س) معصومه را نیز مسموم کردند. عصمت امر نسبی است. با توجه به روایاتی که در شأن و منزلت حضرت معصومه وارد شده است،می توان مرتبه ای از عصمت – نه در حد ائمه- برای ایشان قائل شد. این مسئله در حق چنین بانویی بعید به نظر نمی رسد؛ چرا که این حد از عصمت به معنای دوری از گناه در زندگی عالمان بزرگ نیز فراوان مشاهده می شود
به هر حال، یا بر اثر اندوه و غم زیاد از این ماتم و یا بر اثر مسمومیت از زهر جفا، حضرت فاطمه معصومه (س) بیمار شدند و چون دیگر امکان ادامه راه به طرف خراسان نبود، قصد شهر قم را نمود. حدوداً در روز 23 ربیع الاول سال 2ظ 1 هجرى قمرى حضرت وارد شهر مقدس قم شدند. و در محلى که امروز «میدان میر» نامیده مى شود در منزل «موسى بن خزرج» فرود آمدند و افتخار میزبانى حضرت نصیب او شد.
آن بزرگوار به مدت 17 روز در این شهر زندگى کرد. محل زندگی و عبادت آن حضرت در مدرسه ستیه به نام «بیت النور» بود که هم اکنون محل زیارت ارادت مندان آن حضرت است.[7] پی نوشت ها : [1] . برگرفته از سایت http://haram.masoumeh.com [2]. شیخ صدوق، عیون أخبار الرضا (ع)، ج 2، ص 267، چاپ اول، نشر جهان، تهران، 1378 ق. [3]. ر. ک: مجلسی، بحار الانوار، ج 106، ص 168, [4]. معصوم کسی است که به لطف خدا از هرگونه آلودگی به گناه و کارهای زشت و ناشایست و پلید امتناع کند، آن هم نه به گونه جبری، بلکه در حالی که توان انجام آنها را داشته باشد، نیز از هرگونه اشتباه و خطایی به دور است. حضرت امام جعفر صادق (ع) در این خصوص می فرماید: ”المعصوم؛ هو الممتنع بالله من جمیع المحارم. و قد قال الله تبارک و تعالی: و من یعتصم بالله فقد هدی الی صراط مستقیم؛ معصوم کسی است که توسط خدا از همه گناهان حفظ می شود و خداوند در این باره فرمود: هر آن که به حفظ الاهی بپیوندد، به یقین به راه راست هدایت شد، شیخ صدوق، معانی الاخبار، ص 132، انتشارات جامعه مدرسین قم، 1361 هـ ش، برگرفته از نمایه مفهوم عصمت و امکان عصمت افراد شماره 249 در سایت اسلام کوئست. [5]. عاملى، شیخ حر، وسائلالشیعة، ج 14، ص 576، ح 94، مؤسسه آل البیت (ع)، قم، 1409 هـ ق، مُحَمَّدُ بْنُ عَلِیِّ بْنِ الْحُسَیْنِ فِی ثَوَابِ الْأَعْمَالِ وَ عُیُونِ الْأَخْبَارِ عَنْ أَبِیهِ وَ مُحَمَّدِ بْنِ مُوسَى بْنِ الْمُتَوَکِّلِ عَنْ عَلِیِّ بْنِ إِبْرَاهِیمَ عَنْ أَبِیهِ عَنْ سَعْدِ بْنِ سَعْدٍ قَالَ سَأَلْتُ أَبَا الْحَسَنِ الرِّضَا (ع) عَنْ زِیَارَةِ فَاطِمَةَ بِنْتِ مُوسَى بْنِ جَعْفَرٍ (ع) بِقُمَّ فَقَالَ مَنْ زَارَهَا فَلَهُ الْجَنَّة. [6]. ر. ک: حر عاملی، وسائل الشیعة، ج 14، ص 576، ح 19850 و 19851, [7].بر گرفته از سایت حضرت معصومه با تلخیص توسط : مدیرکانون اسماعیل سهرابی تاریخ :جمعه 15 شهريور 1392 ساعت 7:57 بعد از ظهر
صفحه قبل 1 2 3 4 5 ... 40 صفحه بعد |
منوی اصلی
موضوعات وبلاگ
دانشنامه مهدویت
لينک دوستان
پيوندهاي روزانه
نويسندگان
|